Isnin, 20 September 2010

Aku dan selepas Raya

lepas dah cuti raya lama nak mula kan hari pertama di pejabat adalah sesuatu yang kronik, kena pelahan2 pujuk hati yang masih dgn mood raya ni untuk sentuh keyboard, menulis, membaca segala memo yang sampai x cukup ruang meja nak letak, kena recharge kepala otak balik untuk update akaun syarikat (akaun aku sendiri sedia maklum je la yer). benda2 tuh sudah cukup semak kan hati dan jiwa aku yang meronta2 nak balik makan biskot dahlia dgn almond london kat umh tuh. join adilah kasi perabih semer kueh2 raya .. huwaaa huwaaaa... tetapi mengenakan ganjaran yg akan dpt setelah penat kerja hujung bulan ni.. semua hasutan nakal tuh aku terpaksa kaler kan hitam.. nyahhhhhhh koooo...!!!! nak upload gambar asek laa lupa si kamera tuh.. nti2 la. secara rasminya aku mula kerja hari sabtu lepas.. ye !! aku keje ari sabtu.. xda cuti !! cuti sabtu pertama ke ketiga ke ke lapan belas ke.. aku ttp keje gak hari sabtu utk kaya kan bos aku tuh. Isnin secara rasmi nya aku terpaksa serahkan jiwa raga aku sepenuhnya pada keje2 aku.. bosan nya.!!!!
Syawal tahun ni adalah tahun kedua beraya bersama suami dan tahun ini adalah giliran beraya di kampung suami. Muar je.. apa sgt laa gombak muar tuh kan.. mkn almond london sebalang pun x abis.. hehehehee dan yang paling sakan dan seronok tidak semestinya Adilah anakku syg tuh tapi semestinya si suami ku syg tuh.. arghhhhhhhhhh... kemain lagi suami aku siap join adik2 main mercun kat dpn umh.. dah mcm bom.. berlawan2 dgn umh sebelah.. yg aku ..??? bersilat dgn adilah sbb dia menangis2 terperanjat dgn bunyi2 mercun tuh.. aku kata.. xperrr adilahh... nangis laa.. ayah main mercun kan kacau dilah tido kan.. sat lagi biar ayah yg JAGA dilah ok !!! haaa hambekkkkk selang sejam anak aku nangis2.. aku rase mybe dia terbawak2 sampai tido.. sapa yg tido depan dgn kami tuh nasib la ye.. adilah tgh 'menyanyi' sbb korang laaa.. rasakannnnnnnn !!!! aku..??? bt2 tido.. hahahhaaaaaaaa pagi tuh sapa yg main mercun mlm td semeu kena marah dgn atok.. paling teruk suami ku.. ' si ijan ni.. anakya tido dia berperang2 main mercunn' hahahhahahaaaa suami ckpp ' ala raya la tok' dan disokong oleh adik2 dan pak2 sedara yg lain.. aku kata. xper tiap2 mlm main laa.. shift aku siang jg adilah mlm ayah dia laa hahahahaaaa
4 hari beraya kat muar jadual aku padat dgn aktiviti kunjung mengunjung disamping penuh kan beg duit raya adilah .. heheheee.. anak aku skang ORANG KAYA BARU .. sampai tekak aku dah kebal dgn tepung2 kueh raya tuh. paling x best raya kat muar ni part nak mandi dan part dan melepas kan hajat di usus2... kemain laa lama nk tggu turn.. kena tggu betul2 dpn pintu bilik air klu x mmg kena rebut jer laa.. salu aku rileks jerr.. malas nk kecoh2 akibatnyaa.. aku la yg salu paling akhir skali siap.. suami smpai kerut2 dahi tggu..
Syawal tanpa mak aku yg setiap tahun bersama aku adalah yang paling x seronok.. sedih..?? aku dpt kawal sedih tuh.. karenah adilah je dh cukup bt aku x boleh nk fokus pada bende2 yg aku x nmpak dpn mata. janggal rasa nya x salam maaf dgn mak di pagi raya x jamah masakan mak di pagi raya.. ( rindu la tuh sebenarnyaa.. ego je aku ni xnk ngaku) mak mentua xkan sama dgn mak kita.. percaya laa.. semua org pun mcm tuh.. suami aku pn tgh2 mkn megi tetiba benti mkn.. aku tnya knpa ? ' dh lama x mkn megi mak masak' hahahahaaaaaaaaa dan berkeluarga mcm tuh la resam nya ye takk ...
tiba masa nak blk gombak aku la yang paling seronok skali. x sabar nk blk umh mak aku walaupun ari2 aku pi umh mak aku.. tp kali ni mood raya.. dpt air sirap buatan mak pun jadik la.
mak pun dh rindu2 kat adilah dah .. aku pun rindu mak jgk sebenarnya.. raya rawang pn sama gak jadual aku .. sibuk berjalan raya smpai x igt siang mlm dah.. mkn segala apa yg dihidang kan. rezeki jgn ditolakk.. dh kenyang dh penat blk umh bersilat lagi aku dgn adilah yg dh mcm2 ragam skang di tambah dgn bebanan keje umh yg x penah abis.. aduyai.. Dan skng ni terima la hakikat aku di PEJABAT. memula kan rutin seperti biasa.. jadi superkuli kat bos. sambil bt keje pasang lagu raya.. aku mcm dgr x dgr jerr.. sbb beban keje ni dh ckup mentuli kan telinga aku.. sabar je la aku kan.. aku je ke yg mcm ni.. semua2 org beraya lagi ker..???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan