Ahad, 26 September 2010

Seorang IBU

sudah termaktub dalam AL QURAN NUR QARIM salah satu dosa-dosa besar adalah menderhaka kepada ibu bapa. Setitik air mata ibu secalit tergurisnya hati si ibu berdosa la anak itu. Kenangkan sakit dan susahnya ibu itu mengandungkan, melahirkan, menjaga, dan mendidik, dari sekecil jasad anak itu hingga sebesar2 jasad. Jadi, kenapa perlu nak menderhaka pada ibu dan ayah. kenapa perlu letak kan mereka di giliran yang paling akhir sekali.
Aku nak kongsi cerita.. perasaan aku bersarang masa si ibu meluahan kan kesedihan dek perbuatan si anak yang boleh aku kata kan si tanggang versi alaf baru. Aku tak sebelah kan si ibu jauh lagi si anak. sbb aku tak tahu sejauh mana kebenaran cerita2 si tanggang ni. Nak cakap banyak pun aku takot aku yang terlebih cakap secara x langsung menjurus aku kepada mengumpat si anak..heheheee jadi aku mendengar je la sekali sekala bagi pendapat. Nak tulis panjang2 dalam blog pun aku rasa mcm x adil. sbb aku xtau hal yg sebenar2nya kan. aku ambik sebagai pengajaran pada diri aku juga,, sejauh mana pun kita ni sebagai anak pergi akhirnya akan kembali juga pada ibu bapa kita. seburuk2 adik beradik pun tetap sedarah dgn kita. tidak selamanya kita di atas.. sampai masa akan tiba gilir si anak menjadi si ibu. Wallahualam..

* tiba2 rindu kat mak.. huhuuuuuuu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan