Ahad, 22 Ogos 2010

Ramadan dan Bazar

Sepanjang puasa ni baru 3 kali aku ke bazar.. mcm puase sebelum2 ni jgk aku jarang nk ke bazar. malas nk berhimpit nk bersesak2..lagi pun jualan2 tuh sama je.. mak aku buat lagi sedapp kot x punn aku bt lagi sedappp... heheheeeee.. nk membeli pn kena tgk2 jgk.. bkn takat tgk harga je tgk org yg jual tuh tgkk skali juadah2 yg di jual tuh.. klu x semengahh x pyh beli la. klu yg mahal sgt tuh test dulu.. agak2 sedapp serupa mak kita masakk bleh beli lagi mahal pun mahal la.. klu mahal tapi rasa mcm lauk org sakit.. mmg kena umpat laa dan sumpah xkan beli lagi.. black list terus !! skrg semua dah mahal. Bazar area umh aku samosa 2 hinggit 3 keping, roti john 3.50 1 batang, murtabakk 2.50 paling murah sekeping.. kueh2 5 biji 2 hinggit. dh xder dh 3 singgit.. murtabak lakk mcm mkn roti canai bawang. 1 sudu kecik ayam /daging gaul dgn sebiji telur gred C buh bawang 1 senduk besarrrrrr.... haaaaaaaaaa sedapp sgt laaa tuhh.. klu roti john lak rase sos dgn mayonis yg lebih kdg2 muak nk mkn. baik laa aku beli nasi ayam tuh 3.50 sebungkuss dh sah2 kenyang smpai sahur kan. skali pi bazar mau 20 hinggit bleh habiss..ayam golek lakk sekor 15 hinggit sebelah 7.50 .. betul2 tergolekkkkkkkkkkkk harga diaa.. semua nya yg mahal. minyak petrol pun mahal dh skang.. puasa ni jam2 tuh laa cucur udang nmpak sedapp mcm 4 tahun x mkn.. air soya cincau pun nmpak mengancam padahal sebelum puasa bergalen2 air soya cincau minum kann.. itu laa nafsu mkn.. sedar2 duit bergalen2 abis.. hahahahaaaaaaaa.. setakat yg 3 kali aku ke bazar ni yg aku beli pucuk ubi masal lemak cili api, kueh buah melaka, laici kang, kueh tepung pelita. tu jerrr.. lelain aku x herannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn... atakat ayam golekkk.. ayam KFC lagi sedap berbaloi byar x smpai 15 hinggit tp ader air + ayam.. pas puasa ni org2 yg niaga bazar ni bleh laa kusyukkkkkkkkkkk kira profit.. heheheeee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan