Isnin, 9 Ogos 2010

Ramadhan Aku

Ramadhan datang lagi. Kali ni lebih meriah dgn adanya Adilah. Tahun lepas aku mengandungkan dia. Alhamdullilah... dpt sebulan aku puasa tahun lepas. Tahun ni belum tahu lagi. heheeee.. Banyak beza nya tahun ni dgn tahun lepas. Tahun2 lepas aku berpuasa dgn mak. Semua mak sediakan aku tolong2 jer.. tahun ni aku sendiri yg kena sedia kan setelah tinggal berasingan dgn mak yg tercinta. Bangun awal pagi bukan la perkara luar biasa pada aku, setakat bangun kol 4 pagi tuh xder la susah tapi nk sedia kan juadah sahur tu agak susah pada aku.. HADOI !!!!!! terkuit2 la aku ni nanti. biasa sahur ni selera x tajam macam berbuka kan.. jadi aku akan sedia kan juadah sahur nanti ikot sedap tekak aku je la.. suami kuu.. sila jgn komplen okkk..
Yang menjadi kemusykilan aku adalah sempat ke aku masak utk berbuka nanti..??? Bulan puasa aku abis keje kol 4, ambik anak kat rwg jln rwg tuh maklum saje la kan memanjanggggggggggg je jem.. abes gondol dah segala bukit2 kat templer tuh nak buat jalan. dah ambik anak nk patah balik gombak. kat situ jer mkn masa sejam lebih klu xder apa hal. Sampai umh nk siap2 kan bende2 nk masak kang sambil2 tuh Adilah pulak mencelah, dia pula skrg dh pandai merayap2 aku ke dapur dia ke dapur aku dlm bilik dia dlm bilik aku lipat baju dia lipat baju.. heeyyy laaaaaa... mcm mana la nanti ye... xkan laa sebulan tuh aku nk main beli je kan.. kang x merasa lakk air tangan isteri utk suami tercinta ku.. :) nak masak cincai2 sian pulak, ambik berkat bulan ramadhan kan biar la terbaik je semua.. Aku x boleh nk pikir skrg tggu je masa nya nanti.. Sunat teraweh pulak.. mcm mana laaa aku nk pergi, sapa pula nk tggu Adilah.. tahun lepas boleh la dia duk dlm rahim aku je. ermmmmmmmmm.... mcm mana ye..???
'SELAMAT BERPUASA DAN AL FATIHAH PADA YG TELAH TIADA'
(ramadhan ni mereka ada dkt dgn kita)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan