Rabu, 12 Mei 2010

aku yg sibuk

As Salam.. aku ni kat opis ada masa sibuk, sampai nak pegi toilet pun x sempat.. ada masa aku free.. sampai nak pegi toilet pun malas nak bangun,nak jalan... ishkkk.. heheheheee..TAPI bila kat umh.. aku sgt sibuk !!! penat bekerja x abis lagi sambung penat kat umh pulak.. pukul 5.00 pg dah bangun jerang air, susun pinggan2 yg dh dibasuh mlm sebelumnya, prepare sarapan, klu rasa pagi tuh aku nk sarapan mee ke, bihun ke, nasi goreng ke.. aku siap2 kan dulu bhn2nya, sementara suami mandi aku kemas katil, tarik2 cadar, tepuk2 bantal, susun elok2..pastu kuarkan bju keje suami yg dh siap gosok (aku gosok baju stok seminggu.. so xpyh kelam kabut nk gosok pagi2) dh settle, aku bt sarapan bt air.. minum sama2 dgn suami ( aku sarapan awal ok.. 6 pagi !!!) suami dah pegi keje aku kemas blk yg berkecah2 sarapan td, solat subuh, prepare lak bahan2 yg nk masak ptg kang utk mkn mlm..gitu gini dah pukul 7, aku mandi siap2 pegi keje. pukul 8 pagi aku kuar pi keje.. then sibuk2 kat opis sampai pkul 5 ptg.. kdg2 lajak sampai pukul 6-7 ptg.. (OT... nk duit lebih beb) sampai umh solat asar, angkat kain baju, sapu sikit2 (aku hari2 sapu umh sbb suami aku x boleh tempat berabuk.. semputttt !!!! asma daaa ) settle menyapu, jerang nasi dulu, jerang air, top up mana botol2 air yg dh tggal suku, lepas tu masak.. sambil masak, basuh baju, baju kerja/baju anak basuh manual (basuh tangan yer) baju basahan basuh mesin, settle je masak kemas blk yg berkecah2 tuh, mandi, sambil mandi tuh basuh pulak baju2 kerja/anak.. gitu gini aku siap semua pukul 7 lebih..lps maghrib sidai baju, haaa bru laa aku dpt rehat.. bru la aku dpt tgk tv, bru la aku dpt baring2.. kul 8 lebih suami blk, sementara suami mandi aku siap2kan mkn mlm, panaskan lauk, jerang air panas, bt air.. pastu mkn.. bab kemas lps mkn mlm ni suami aku la bt.. heheheeeee.. kesian kat aku katanya . penatnya aku, aku je rasa.. tuh sbb kul 9 je mata aku mcm di gam2, bantal ku yg empuk tuh bagai memanggil2.. kdg2 aku tido je tp salu aku terpaksa tahan sbb nk meneman suami aku tgk tv, borak2.. kang di katakan kurang komunikasi dlm rumah tangga lakk.. hahahhahahahahaaaaaa... mcm tuh la aku setiap hari.. esoknya rutin yg sama jgk harusss aku bt.. blum msuk bab anak aku lagi tuh.. anak aku senang je jaga, dari pantang lagi dia x bnyak ragam lagi2 skang dia dh pandai main, leka je dia.. mcm x kisah je aku yg sibuk kehulu kehilir dlm umh tuh.. bising dia bila nk susu je.. dh bagi susu senyap la blk.. skang ni tido mlm, anak aku tido sendiri je, x pyh aku nk tepuk2 dh.. golek sana golek sini lelama lelap.. penat tau jadi surirumah yg berkerja.. 24 jam mcm x ckup. makin dewasa makin berubahla rutin tuh.. aku mengeluh ke...??? idakkkk ehhh.. luah perasaan je.. heheheheeee.. sapa2 yg baru nk tempuh situasi mcm aku diatas tuh.. SELAMAT laaa ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan