Isnin, 10 Mei 2010

hadiah

As Salam.. hadiah..?? hadiah biasa yg kita semua tau pemberian sesuatu objek/bende.. tapi klu belanja mkn, belanja karoke, belanja tgk wyg..tuh kira hadiah jgk ke..?? klu aku.. gift is gift.. entertain is entertain.. x sama maknanya tuh.. heheheeee.. ok la aku nk share 1 cerita.. kejadiah berlaku kat melaka sewaktu rumah paklong aku ada kenduri kahwin anak sulong dia.. adalah kenalan pklong ni.. aku pn kenal kenalan pklong ni.. sbb mak aku yg kenalkan kan paklong.. ( apasal berbelit2 maksud aku ni .. hishhhh !!!) kenduri kahwin tuh jatuh pada hari ibu.. so ramai la ibu2 merengek2 hadiah kat suami masing2 kan.. aku tidakkk ok !!!.. x pyh aku nk merengek2.. klu suami aku nk bg.. dia bg je.. x bagi pn aku ok je.. xkan aku nk paksa.. so kenalan kami ni suami isteri anak 3 org.. lps mkn diaorg duk lak melepak dgn aku sekeluarga.. then dlm 20 mnt tuh suaminya ajak la blk
suami : ma, jom la blk.. boleh dah klu kita nk beransur ni
isteri : singgah mydin kat MITC tuh bleh tak..?? kak mai ( mak aku la tuh ) kata kat situ mydin dia besar mcm2 ada, pas2 ader bazar2 kain mcm nilai 3 tuh.. bleh la belikan mama hadiah hari ibu.. mama nk kasut je
suami : haaa ko tgk ni dik ( 'dik' tuh di tujukan pada aku ) ko tgk akak @#$#&^%$ (nama di rahsiakan.. kang aku kena saman .. hahahahaa ) hari besday nk hadiah hari ulang tahun kawin nk hadiah hari ibu nk hadiah hari kekasih pun nk hadiah
kami semua gelakk.. yg duk dkt2 dgn kami pn gelak.. errmmmm... klu mampu apasalah nye hadiahkan isteri tuh kan.. tp !!! haaa akak ni mmg taste dia 'besar punya'.. dia x keje duk umh menguruskan umh tgga je.. asalnye dia bekerja lps2 dh ada anak 2 x keje dah.. so mybe dia dh biasa merasa duit sendiri masa berkerja dulu, nk beli ape2 pun bebas.. skang bila x keje xde duit sendiri .. nk beli pencuci muka pun minta suami.. (ni dia kata kat aku ekk bkn aku saja2 bt citer)

hadiah tuh bkn la bende yg wajib dlm dunia ni.. cuma si penerima ni rasa lebih di hargai la bila terima hadiah dari si pemberi.. tetapi x semestinya bila xda hadiah kita x menghargai sesorang tu.. pokok pangkal nya hati kita sendiri..aku sendiri pn jarang bg2 hadiah ni.. bleh dikira la sepanjang aku hidup ni sapa yg dpt hadiah dr aku. hahahaaaaa.. mak aku pn jarang sgt aku bg hadiah.. klu besday dia pakat dgn along bt surprise dgn kek je.. pas2 bwk pi mkn.. cuma kami adk beradik salu membeli2 kan utk mak la.. kain, brouch , tudung , bla...blaaa..blaa.. tuh kira hadiah jgk ke...???? bln dpn besday suami dgn along ... aku blum tau lagi nk beli hadiah ke tak.. teruk aku kan ...???? nti2 la aku pikir ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan