Ahad, 30 Mei 2010

Buang Bayi

sekarang ni hari2 dlm paper dlm berita ada saja kes buang bayi, kebanyakan bayi yg di buang meninggal dunia.. YA ALLAH.. apa la salah bayi yg x berdosa tuh.. sedih sgt hati aku tgk cara kematian bayi2 tuh. kena urung semut, kena bakar pun ada, di tanamnya, kena jinjing dgn anjing aduhai la mak ayah bayi malang tuh.. mana la pergi sifat kasih sayang.. tak tau apa aku nk umpama kan manusia2 yg berhati hitam ni. hendaknya allah s.w.t buka kan la hati utk bertaubat. bayangkan la sendiri.. anak kecil yg baru lihat dunia, baru dilahirkan sepatutnya di jaga, di belai, di beri kasih syg,di lindungi melalui detik2 kematian yg sangat tragis.. masyaAllah..
aku percaya bayi2 yg malang ni mmg keturunan MELAYU dan ISLAM. belum lagi setakat ni aku terdgr/terbaca bayi2 malang tuh dari keturunan HINDU/CINA. sedarla pasangan2 yg sedang berkasih syg tuh ye, setiap perbuatan ada balasanya. apa2 perbuatan tuh igt la batas2 nya.. jgn la buang anugerah allah ni sepertimana ko buang maruah ko merata2.. skrg ni bnyak pusat2 perlindungan.. klu keluarga sendiri x boleh nk terima pergi la pusat2 perlindungan, sekurang2nya bayi ni akan terpelihara. jgn la di buang2 bayi yg x berdosa ini.. aduhai... sedih sayu sgt hati aku ni.. x dpt aku nk bygkan azab yg ditanggung bayi malang ni. kita sendiri pun kena gigit semut api dah mengelupur apatah la budak sekecil itu.. tapi aku percaya allah melindungi makhluknya.. apatah lagi penghuni syurga bayi yg bersih suci.
* entry kali ni mmg syahdu.. sbb aku betul2 sedih klu kenangkan mangsa2 buangan bayi ni.. arghhhhhhhh... mmg berhati hitam manusia2 yg lakukan itu.... badak sumbu pn syg anak ooiiiiiii... rasa aku nk pi jumpa mak bapak bayi ni lempang laju2.. pas2tu bagi dorang kena urung semut/bakar hidup2... rasakan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan